Ibland tänker jag att jag borde…

… vara tålmodig och lugn och pedagogisk när fyraåringen studsar i soffan för fyrtioelfte gången och har sönder ytterligare en sak eftersom han ”glömde” (vad glömde han?!) och inte skrika eller morra eller stampa med foten. Sen gör han det. Studsar. Har sönder. Springer runt. Säger fula saker. Bråkar med brorsorna. Osv. Då är jag inte pedagogisk. Så mycket kan vi väl säga.

Det här inlägget postades i Knytet. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Ibland tänker jag att jag borde…

  1. Linda skriver:

    Nej snälla fortsätt som idag… Så slipper jag känna mig som den enda Gormiga opedagogiska föräldern i världen 🙂

  2. Dr. Snuggles skriver:

    Men man blir ju knäpp av de små

  3. grenmans skriver:

    Haha skönt att inte vara ensam. Hör mig mer och mer säga ”för att det är så och mamma säger så”..

Kommentera

