Många saker blir det…

Det är alltid trevligt när folk kommenterar hur man har det hemma. Eller ja, nästan alltid. Förutom om folk kommenterar hur mycket saker man har…

Första gången det hände kom kommentaren från en hantverkare. Han var här klockan fyra en fredag samtidigt som jag lagade mat och barnen lekte tillsammans med ett grannbarn. En ganska vanlig dag. Men idag när Palten ringde och presenterade sig sa snubben ”ja, det var ni med alla barn som hade så mycket saker”. Tack, men nej tack.

Andra gången var det Paltens mamma som pratade om en person som gillade när det var ”ljust och fräscht” och Paltens mamma tyckte det blev lite väl sterilt. ”Jag menar, hon har inte en enda sak framme.” Och sen efter en liten paus ”jag menar, inget illa ment till dig…” Eh, jag tog inte illa upp. Men jag gör det nu.

Och ärligt talat jag förstår verkligen inte vad de menar

IMG_8740.JPG

Inte alls

IMG_8741.JPG

Över huvud taget

IMG_8595.JPG

Det här inlägget postades i Navelskåderi, Radhuset. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Många saker blir det…

  1. grenmans skriver:

    Vad roligt att du börjat blogga igen! Vad roligt att det är så olika, hemma hos oss får jag istället höra precis tvärtom, ”vore det inte trevligt med lite färg” ”lite tavlor eller gardiner…”

    • mrspitepalt skriver:

      Fast sådana kommentarer är lite som kommentarer om gravidmagar. Om du inte kan säga någon snällt behöver du inte säga någonting alls!

Kommentera

