Och därmed basta

Den här veckan har en eller båda av storpojkarna varit sjuka varenda dag. Inte supersjuka så det ligger still och behöver omhändertas utan snarare minsta möjliga sjuka så de inte kan gå till skola/förskola men ändå är vilda och har ork och tid att bråka om vem som har den turkosa kudden/Stinky-muggen/uggle-tallriken/sätt in valfritt föremål här. Och jag håller på riktigt på att förlora förståndet.

Dessutom är Palten en sån där suspekt vuxen som inte alls har något behov av egentid, så han förstår inte alls hur galen man blir av att ha sällskap dygnet runt, i en veckas tid.

Förhoppningsvis har de kurerar sig ordentligt under helgen för i morgon ska tre av de fyra karlarna jag bor ihop med lämna huset så jag kan få vara ifred. Och därmed basta!

Det här inlägget postades i Barnsnack, Palten. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Och därmed basta

  1. Dr. Snuggles skriver:

    Mycket suspekt!

  2. Hannah skriver:

    Så kul att du bloggar igjen. När jag läser om syskonbråk så kan jag inte låta bli att tipsa om boken ”Sibling without rivalry” (Adele Faber, Elaine Mazlish). En av de bästa böckerna jag har läst och som verkligen förändrade vår förra höst.

Kommentera

