Alltså helkroppsspeglar, verkligen?!

Vi är på landet över påsken tillsammans med King Lear och henne familj och Barbasysters äldsta barn.

Kotten och Knytet är hur nöjda som helst. Stora, snälla, roliga kusiner som går med på nästan vad som helst. Hoppa studsmatta i regnet, läsa träliga böcker om och om och spela spel på både bordet och ipaden. Och lillebror är inte heller helt missnöjd när någon var femte minut utbrister med pipig tonårsröst ”men Gud vad söt han är!!”

Själv är jag inte lika nöjd. Eller jo, både och. Dels nöjd; för familj och ledighet och godis i färgglada pappägg, sånt gillar jag. Men dels missnöjd; för vi har inga helkroppsspeglar hemma, och det finns det på landet, och jag duschade nyss och fick syn på mig själv i en av de där speglarna.

Oh. My. God!

Det var inte vackert.

Tur att jag har mina färgglada pappägg att trösta mig med…

Det här inlägget postades i Navelskåderi. Bokmärk permalänken.

Kommentera

