På övertid, igen…

Med Kotten gick jag över tiden 12 dagar, med Knytet var det 6 dagar och nu med lillebror är jag inne på dag 9. And counting. Jag undrar om det finns något som är så frustrerande som att vänta på bebis som jäser på övertid. Vänta på en förlossning som aldrig vill sätta igång. Vänta.

Jag försöker sysselsätta mig om dagarna, men oavsett vad jag gör så är jag ändå mest bara uttråkad och väntar och väntar. Tänker att jag ska sy något. Kanske ett barnvagnshänge. Men så gör jag inte det. Kanske jag borde baka lite. Eller laga mat och frysa in. Men nej. Så jag fortsätter att äta saker och titta på saker. Plöjer igenom av avsnitt efter avsnitt av Sons of anarchy och undrar gång på gång hur i hela fridens namn de ska kunna ta sig ur ännu en omöjlig situation. Och varje gång så gör de det. Fast ändå inte.

Det är lite samma sak. Vänta på att det äntligen ska bli lugnt för Jax och gänget, vänta på att otrolig smärta ska sätta igång och lillebror äntligen ska komma ut. Ska bli spännande att se vad som händer först.

Det här inlägget postades i Navelskåderi. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till På övertid, igen…

  1. Linnéa skriver:

    Å vad jag lider med dig, varje dag känns som en evighet även om några futtiga dagar inte alls är särskilt mycket om man jämför med hur länge man har väntat totalt.
    Gick över 12 dagar med Oskar och lilltjejen ville inte komma ut alls så det blev igångsättning, alltså 14 dagar över. Andra barnet som bara skulle ploppa ut fort och smidigt och lite före hade jag bestämt. Så finns det de som inte behöver vänta en enda dag utan får sina bebisar några dagar före bf.
    Hur som helst så håller jag tummarna för att du slipper vänta så mycket längre till och att ni har det bra allihopa. Lycka till!

  2. Malin skriver:

    Hoppas han har tittat ut nu och att allt gått bra!

  3. Hannah skriver:

    Kan du inte berätta hur det har gått? Många lycka till som trebarnsfamilj! Ser fram emot en möjlig bloggnystart 🙂
    /en som gillar din blogg

Kommentera

