Dagens i-landsproblem

Motivationen tröt så mycket så jag försvann. Men nu är jag tillbaka. Tror jag. Fast jag vet inte om motivationen är det.

I morse lämnade jag av Palten på flygplatsen och i skrivande stund befinner han sig i New York. Pojkarna och jag ska hänga runt här hemma i en dryg vecka och försöka att inte driva varandra till vansinne. Jag vet att det kommer gå bra. Men det är bara så fruktansvärt tråkigt att vara själv så länge. Vi är lite sorten som sitter fast vid höften och har i princip umgåtts dygnet runt nu i en och en halv månads tid. Vilket kan bli en smula frustrerande. Men ändå skönt. Bekvämt. Behagligt. Nu ligger jag själv i den stora ensamma sängen och lyssnar på barnens sovljud och andra ljud som jag tycker mig höra. Är det från en granne, eller vad?!

Dessutom verkar inte Paltens abonnemang fungera så all kommunikation sker genom hans systers telefon, vilket väl egentligen inte gör någonting. Men det är svårare att skicka onödiga, fåniga sms om man vet att hans syster troligtvis kommer se dem också.

Suck! Dagens i-landsproblem.

Det här inlägget postades i Navelskåderi, Palten. Bokmärk permalänken.

Kommentera

