Bu och bä

Idag fick jag veta att det inte kommer finnas någon tjänst till mig i höst. Jag blev ledsen först, och arg. Det kändes som att de inte ansträngde sig i onödan för att trolla fram en tjänst, och att de kanske inte ville ha mig kvar, även om de sa att de ville det. Sen tänkte jag på mina åttor som jag haft i två år nu och som jag inte skulle få följa hela vägen. Dessutom tänkte jag på alla fina kollegor som jag nu inte längre skulle få träffa.

Men sen i bilen hem pratade jag med King Lear och efter att jag grinat ur mig lite ilska kändes det inte så farligt. Föräldrarna är ju faktiskt skitjobbiga. Pendlingen är rätt dryg, för att inte tala om vissa av eleverna. Dessutom är det högstadiet.

Nu ska jag bara genomlida de här sista tre månaderna och så får vi se vad som hägrar efter det. Fast kollegorna kommer jag sakna!

Det här inlägget postades i Navelskåderi. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Bu och bä

  1. Dr. Snuggles skriver:

    Det kommer säkert fram nåt bättre av det här!

  2. Karin skriver:

    Nä vad trist:-( Den här himla övertaligheten alltså. Man borde göra nåt annat! Nu hittar du drömjobbet, det bestämmer vi!

  3. Eva skriver:

    Drygt. Drygt också med tiden som är kvar. Som när jag jobbade två månader på ny termin för att sen gå på föräldraledighet. Man är inte så pepp direkt…
    Hoppas verkligen att det leder till ett nytt kanonjobb!

  4. hannanonien skriver:

    En släkting som hade affär brukade säga att jobbet var jättekul om man bortsåg från kunderna. Lite samma sak:). All lycka, hoppas du hittar drömjobbet!

    Kram

Kommentera

