Vabbruari

Nästan hela januari försvann i ett töcken av feber, hostattacker och rump-Alvedon. De senaste två veckorna har barnen dock varit sjuka, men i helgen var det dags igen och så kör vi en vecka till. Av vabb. Av pusslande med snälla familjemedlemmar som hjälper till. Av tjafs om vem som varit vaken minst, petat in flest suppar, får minst gjort på jobbet och som det helt enkelt är mest synd om. Och då snackar vi inte om nåt av barnen.

Efter flera veckor inomhus med sjukdom och läkarbesök känner jag mig ganska less på vinter och kyla, och trots allt jag alltid gillat februari som innehåller både ett sportlov och en födelsedag är jag nu mer än lovligt mått på snö och mörker. Jag vill ha vår och värme!

Det här inlägget postades i Knytet. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vabbruari

  1. Hanna F skriver:

    Usch så trist! Hoppas de kryar på sig snart och att ni vuxna håller er friska. Vi hade en liknande början på förra året. Maken jobbade 27 dagar på tre månader, resten vabbade han. Jag pluggade då så han fick ta allt vabbade. Då var det inte läge för mig att gnälla över hur stressigt jag hade det på min utbildning :-).

  2. Karin skriver:

    Allt detta stämmer för oss också, så jobbigt 😦 Hur är det med er nu då?

Kommentera

