Blink, blink, borta

Tiden rusar fram nu, såväl vardag som helg. Vi ägnar fortfarande mycket tid åt att fixa ordning hemma. Knytet säger varje dag till Palten när han ser lite sysslolös ut att han måste bygga på Knytets ”jum”!! Och det är nästan färdigt. Bara dörren kvar och sen det där sista fiffet. Det som är så svårt. Man vill inte spika i vägen för tidigt, för tänkt om man spikar fel…

Igår målade i alla fall jag och barnen om en liten soffa som ska stå där inne. Från början sov min mormor i den som spjälsäng och när jag var liten stod den i mitt rum.

20130210-224512.jpg

Nu är den röd (väldigt röd, nästan lite för röd, så det gränsar till orange, vi får
väl se in vi vänjer oss) och så ska den få nytt tyg. Sen kan Knytet sitta där inne och smida busiga lillebrorsplaner. Hans specialitet.

Det här inlägget postades i Knytet, Pyssel, Radhuset. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Blink, blink, borta

  1. Karin skriver:

    Fint!

  2. Barbasyster skriver:

    Jag kan riktigt se hur han sitter där och smider små planer. Ska bli spännande att få höra mer om dem. När dem blivit praktik alltså.

Kommentera

