Jaha, nähä, okej då…

Nu har vi börjat med geografi i skolan. Geografi är nog ett av mina sämsta ämnen. Jg brukade memorera ordningen på landskapen, länderna, sjöarna och sen fick jag alla rätt på blindkartorna på mellanstadiet. Och efter det skulle man tydligen vara fullärd.

Det var jag inte.

Härom dagen var det en elev som raljerade över att han bordsgranne inte visste var alla Sveriges landskap låg.

Jag raljerade inte.

Men så pratade kollegorna om ett spel som eleverna tyckte var kul där man kunde träna på kartkunskap och tävla mot sig själv, med highscore och liknande. Det kunde ju vara jul tänkte jag.

Det var det inte.

Eller först var det ganska kul. Efter några varv runt i Europa hade jag lyckats få typ 80% rätt på bara fyra minuter och kände mig rätt nöjd. Men då kom Palten…

100 % två gånger i rad på mindre än två minuter!! Så nu har jag bestämt att det bara är vissa som får spela. Såna som inte kan. Såna som jag.

Det här inlägget postades i Palten, Skola. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Jaha, nähä, okej då…

  1. Karin skriver:

    Vad var det för spel? Jag kan livligt föreställa mig vem som skulle vinna här hemma…

Kommentera

