Frukt är inte godis

Jag tänker att jag borde sluta äta så mycket socker. Min gamla migrän har börjat komma tillbaka och någonstans läste jag att huvudvärk kan mildras om man äter mindre socker. Dessutom mår jag bättre överlag om jag äter mindre sött.

Men det är ju så gott. Och det är så trevligt att unna sig ibland. Och varje onsdag har vi fikakonferens på jobbet. Och ni hör hur många ursäkter och undanflykter jag har.

Jag får låta det växa fram. Några migränanfall till och sen lär jag nog vara villig att sluta med nästan vad som helst för att få det att gå över.

Det här inlägget postades i Navelskåderi. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Frukt är inte godis

  1. Linda r skriver:

    Jag funderar stark på att börja med lördagsgodis… Astor har stenkoll, ”där låda mammas godis”… Känns lite illa att mygla med det på dagarna… Men jag e ju så trött o det hjälper ju för stunden… Ja du vet, men jag försöket övertala Andreas att vi ska åka på solsemester, bikini, då lär man väl bli motiverad… Det e min bästa plan hittills 🙂 kram till hela familjen!

  2. frukt är ett hån! men jag har n liten pakt med min stora tjej, inget smågodis (plockgodis) men gärna kakor och glass (läkerol är ett undantag) annars tänker jag bara, ät,va glad, le och vinka 😉

Kommentera

