Ångesten

Så drog vårterminen igång och med det vabbandet. Idag satt jag hemma i mjukisbyxor och försökte jobba medan den lilla låg febrig i soffan och den stora spelade/tjatade om att få spela på olika saker. Det var ångest.

Inte att vara hemma, men att jobba. Det känns långt till sommarlovet och det är många veckor och lektioner i ämnet som jag inte är behörig i. Det är ännu mer ångest.

Jag funderar mycket på mitt yrkesval. Är det rätt? Borde de ge så här mycket ångest? Sen undrar jag hur mycket som beror på ämnet och hur mycket som beror på åldern på eleverna, högstadiet är inte alltid så roligt. Eller så ska jag helt enkelt inte vara lärare. Men vad ska jag vara då?! Nu blev det supermycket ångest…

Det här inlägget postades i Navelskåderi, Skola. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Ångesten

  1. Elin skriver:

    Jobbigt det där att inte trivas på jobbet men du har aldrig funderat på lägre åldrar? Du är ju så otroligt kreativ och jag inbillar mig att du kanske kan få större utlopp för de sidorna där?
    Du vet ju att jag hade en väldigt bra lågstadielärare som hade massor av olika projekt jämt så det är inte helt otroligt att det ligger i släkten…

    • mrspitepalt skriver:

      Jo, jag har funderat lite grann på det, men sen slutade jag fundera på det. Men det kanske skulle vara något…

      • Elin skriver:

        kanske, sen tror jag personligen att man känner sig väldigt mycket mer uppskattad som lärare när man är det för de lägre åldrarna..

  2. hannanonien skriver:

    Tror dock att det handlar mer om personlighet, ambitiösa människor kommer att ha fullt upp oavsett vilket jobb de väljer och kommer alltid att känna att de kunde gjort något bättre, eller annorlunda. Optimistiskt va?…

  3. Dr. Snuggles skriver:

    Tänker som Elin!

Kommentera

