Men suck!

Med bara fem dagar kvar att arbeta innan jullovet , jag såg nästan ljuset i tunneln, brakade hela betygshetsgaloppen lös.

En elev och hens förälder har mailat mig sju gånger sen i fredags, krävt möte med mig och någon ur skolledningen samt ringt två av rektorerna på skolan på grund av ett betyg jag satt.

Jag är så väldigt trött. Ska det vara så här? Jag börjar nästan glömma bort varför jag blev lärare. Loven går åt till att jobba ikapp och på helgerna förbereder jag veckan som kommer. Det är inte särskilt roligt.

Vi snackar alltså högstadiet nu. Nämnde jag också att det inte är ett slutbetyg det tjafsas om? Nähä, inte det…

Det här inlägget postades i Skola. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Men suck!

  1. Rigmor skriver:

    Nej. Fan vad drygt. Kram till dig!

  2. Paula skriver:

    Usch, vad jobbigt!
    En helt annan sak, hur är det att sätta betyg med det nya betygssystemet?
    Min son, som gå i nian, är mycket missnöjd med sitt betyg i svenska, han har typ A i alla moment utom ett som han har E i och så säger han att betyget han får är D. Funkar det så?

    • mrspitepalt skriver:

      Jo, om man ska gå riktigt hårt efter skolverkets regler så blir det ju så. Men i de fallen när det blir så brukar jag låta eleven kompletterar den enda saken om det verkligen bara handlar om ett kunskapskrav. Eller så tänker läraren att. Han säkert kommer få ett högre betyg till sommaren när de har gått igenom samma förmåga en gång till. Men det är lite knasigt just i den aspekten. Men jag gillar att det år fler betygssteg.

Kommentera

