Höstlovsjobba

Det här höstlovet gick fort, sa jag igår till Palten, varpå han påminde mig om att det nog var för att jag inte hade haft något höstlov utan suttit hemma i tre dagar och rättat mig blå. Självklart skönt att inte åka till jobbet och kunna såsa omkring hemma, men lov? Nej! Nu har jag två högar kvar, och de kommer jag nog inte hinna med. Men åtta högar är rättade, så jag känner mig rätt nöjd.

Men till jullovet måste det se annorlunda ut. Härmed lovar jag mig själv att inte planera inlämningar till veckan innan. Speciellt inte med alla sex undervisningsgrupper! Det är mitt höstlovslöfte. Känns mycket fräschare än nyårslöften.

Det här inlägget postades i Skola. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Höstlovsjobba

  1. Malin skriver:

    Så bra att du har kommit till insikt!

  2. grenman skriver:

    ‘pjhu kkkkkkkkkiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigm Öilö9ååååååååppppppppppö

Kommentera

