The höstlov is here!

Nu är den här, den veckan jag så länge väntat på. Höstlovsveckan.

Det är nu jag ska rätta bort alla mina högar. Städa och rensa hemma. Träffa fina vänner jag knappt känner. Hinna umgås med barnen och lyssna på lite lätt ointressanta historier man redan hört flera gånger. Vila ut.

I och för sig har Palten satt igång jordens renoveringsprojekt hemma. Och högarna strävar sig uppåt likt Babylons torn. Och nästa helg kommer det inte finnas tid för varken rättning eller något annat i hemmet, eftersom vi inte ens kommer vara hemma, utan i barndomshemmet. Men några slå punkter på listan borde kunna prickas av.

Oavsett så ska det bli väldigt skönt att vara ledig. En hel vecka!

Det här inlägget postades i Radhuset, Skola. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till The höstlov is here!

  1. kollijox skriver:

    JA! jag med, ledig alltså. Har aldrig hänt förut, barnen har glatt(under många protester) fått gå till fritids och förskola. Fattar bara inte hur man skall få ihop sitt lilla liv ibland. Skönt med ledigheten nu iaf, och i morgon skall jag till frissan, känn på den 😉 utväxten från underjorden skall färgas in. hej!

Kommentera

