Skitdåliga grejer och bra tävlingar

Tydligen är det inga högstadielärare som läser min blogg. Eller så finns det inga magiska knep och tricks. Nu har jag haft undervisning i tre dagar och det känns faktiskt mycket bättre. Det är alltid lättare att vara i en vanlig undervisningssituation än att vara på vift med en skock tonåringar. Fast jag är helt utmattad på kvällarna och stupar i säng runt tio, väldigt spännande. Om några veckor när det (förhoppningsvis) har lugnat ner sig lite ska jag börja skriva roliga smarta grejer. Men just nu är det hjärnsmälta.

Smarta Fröken Blund får nog aldrig hjärnsmälta. Hon är min idol. Cyklar runt och detoxar, åker tunnelbana med stora hundar och skriker säkert aldrig på sina barn. Just nu har hon en bra tävling om en skitdålig grej. Den sämsta faktiskt. Men tävlingen är bra. Om jag inte vinner köper jag ett. Det säger jag bara.

Det här inlägget postades i På önskelistan, Skola. Bokmärk permalänken.

Kommentera

