Stresssssssssssss

Det är konstigt hur nästan åtta veckors semester kan vara som bortblåsta efter en vecka på jobbet. En vecka när det inte ens är några elever där! Fast jag kan nog inte skylla allt på jobbet. Jag tror det är en kombination av jobb, inskolning och livet i stort. Den här veckan ska vi pussla ihop inskolning och lämning, där både Paltens mamma och Barbasyster och Buddha-bebisen är inblandade, och hinna med två terminsstarter med elever, en mentorsdag i Gamla stan och femton utvecklingssamtal. Utöver det måste jag planera tre lektioner till måndag och tisdag varav en är i ett helt nytt område, nämligen ekonomi, där jag skulle behöva läsa in mig ordentligt på hela ämnet. Men jag vet inte riktigt när jag ska lyckas klämma in det. Kanske någon av alla de där timmarna jag borde dammsuga, eller rensa i trädgården eller städa badrummet. Dessutom behöver barnen behöver nya regnkläder och vi skulle behöva rensa och städa i förrådet och alla garderober. Och kanske att det vore kul att träffa några vänner. Ha ett socialt liv. Och så borde jag börja träna.

Men nej. Det blir nog inte så. Knappt hälften av de där grejerna kommer bli av den närmaste månaden. Jag borde inte ens blogga märker jag nu när jag gör det. Mina ord gör sig inte bra i stressat tillstånd.

Det här inlägget postades i Skola. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Stresssssssssssss

  1. Karin skriver:

    Det där med stressen håller jag helt med om. Konstigt att den kommer tillbaka så fort… Haha, jag blir grymt stressad bara av att läsa ditt inlägg! Hoppas ni lyckas lösa vardagen på allra bästaste sätt!

Kommentera

