Saker min fyraåring säger, del I

Kotten vill gärna sitta nära mig. Typ så nära man kan komma. Trots att vi har en stor skön soffa måste han sitta på mitt armstöd i fåtöljen när vi äter frukost. Men så helt plötsligt är han inte lika nöjd med placeringen. ”Du luktar fis!” ”Men jag har inte fisit” svarar jag. ”Men du luktar fis!” ”Det var inte så trevligt sagt.” ”Nu vill inte jag sitta bredvid dig. Men bara för att du luktar fis. Du luktar inte så god.”

Och så går han och sätter sig i soffan. Därefter fortsätter diskussionen en stund till på samma tema ”Blä, vad äckligt du luktar!” ”Men sluta nu, det låter inte alls trevligt. Jag har inte fisit. Det kanske är du som luktar!” (Okej, kanske inte mitt stoltaste mammaögonblick, men vad f-n låt mig sitta i fred, jag har inte fisit!!)

Och sen efter ytterligare en stund upptäcker han något i soffan som han inte gillar. En fläck eller en smula eller något. Så då kommer han och sätter sig hos mig igen. ”Vill du sitta här nu? Jag luktade ju fis.” ”Ja, men det var bara de här som luktade lite illa” säger han och stoppar in handen i min armhåla. ”Det var bara de som luktade fis!”

Så nu tar jag och går ner och duschar, och sen ska jag nog tvätta sofföverdraget tror jag. Kanske svabba lite också, och tvätta kläder.

Det här inlägget postades i Barnsnack, Kotten. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Saker min fyraåring säger, del I

  1. kollijox skriver:

    Ha ha h a, underbart. Själv funderar jag just på det där med armhålan, min egen alltså, eller jag har ju två…skall också hoppa i duschen 😉

  2. Dr. Snuggles skriver:

    Åh vad du skriver bra! Jag skrattade högt!

  3. Skolfröken skriver:

    Hahaha, han är rolig. Din hämnd är att berätta detta när han tar hem nån tjej:-)

    • mrspitepalt skriver:

      Nej, den riktiga hämnden blir att berätta att han ville säg godmorgon till mina tuttar varje dag. Men den spar jag nog på tills han drar hem en riktig tjejapa…

Kommentera

