Pitepaltarna gör Berlin, del I

Nu har vi varit i Berlin några dagar. Vi hyrde en lägenhet i närheten av Berlins Zoo och här har vi svettats, tittat på statyer och ätit munkar. I morgon fortsätter resan hemåt, med en sista övernattning på Rugen. Vi börjar längta hem allihopa nu, men speciellt jag och Kotten tror jag. Knytet är nöjd så länge han får skrika så högt han kan och springa omkring och Palten är nöjd så länge det finns ännu en staty vi inte tittat på än.

Ett av nöjena med att vara på resande fot är all trevlig shopping man kan ägna sig åt. I alla fall i teorin. Den enda shoppingen vi har ägnat oss åt på den här resan är åt barnen. Igår köpte och släpade vi hem två stora påsar med leksaker. Försenade och för tidiga födelsedagspresenter. De fick själva välja, och efter att Palten och jag korrigerat deras fria val en smula blev det väldigt bra.

Och om någon därute tycker vi borde låta barnen göra sina egna fria val börjar jag med att anta ett den personen inte är förälder och sedan fortsätter jag med att berört att Kotten började med att välja en sak som han redan har och inte leker med och Knytet valde en stekpanna (fast han redan har tre hemma) och fyra korvar i trä. Han fick två korvar och den jädra stekpannan. Han skriker väldigt högt.

Jag ska berätta mer om vår semester när vi kommer hem, till exempel om när Knytet smet in i en hög stor rabatt i Tiergarten eller när Kotten och jag fikade finfika på KaDeWe i lugn och ro (plötsligt händer det) Men just nu sitter Palten och surar över att jag lagt beslag på datorn. Det var väl något viktigt monument (eller element som Kotten säger) som behövde kollas upp lite extra.

Det här inlägget postades i Knytet, Kotten, Shoppat och fått. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Pitepaltarna gör Berlin, del I

  1. kollijox skriver:

    Ha ha ha, du e ju bara för skön. Nu ler jag från öra till öra. Lite lättare att ta sig till jobbet då, tack för det 😉 å du, jag ser framemot fler berättelser om viktiga element. Fortsatt trevlig resa.

Kommentera

