Överhettning

Sista veckorna har rullat på i tvåhundratjugo, och nu har vi en sista dag av galet packande och rännande runt och sen bär det av till Gotland tidigt i ottan på midsommarafton för bröllop och sen snurrar semestern på.

Men innan dess har jag hunnit sätta betyg, sagt hej då till eleverna, haft fest med jobbet där det både dansades flamenco och brottades i stor sumodräkt, varit bakfull efterom jag dansat så mycket flamenco och brottats så mycket i stor sumodräkt, firat Kottens 4-årsdag, och firat den lite till, umgåtts med systrar och syskonbarn, stressat runt, sagt fel namn och fel tid arton gånger om dagen, tänkt att jag behöver sommarlov dubbelt så många gånger, burit på Knytet som blivit mammigare än vad jag trodde var möjligt, varit trött, gått i säng alldeles för sent (hallå klockan är tio i tolv på natten och jag tittar på Projekt Runway All Stars samtidigt som jag samvetsbloggar!?), funderat på om vi kanske borde boka något boende i Tyskland eftersom vi har varit inne på den där bokningssidan nittio gånger sedan maj började nu (vad väntar jag på, det magiska superrummet alldeles gratis?) och tusen andra saker som är för trista för att skriva om här.

Men nu är det faktiskt dags. Nu är det sommarlov. Jag gjorde precis den sista trista klicka i/fylla i/babbla på grejen som måste göras och nu är jag ledig ända till augusti. Så efterlängtat och välbehövligt. När min hjärna slutat koka ska jag skriva något bra.

Det här inlägget postades i Knytet, Kotten, Skola. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Överhettning

  1. Barbasyster skriver:

    Vad skönt att du fick gå upp klockan tre inatt med besökande systerdotter också. Så att du inte slappnade av för mycket så här på sommarlovet.

  2. Hanna F skriver:

    Du är väl värd denna semester! Ha en alldeles underbar ledig sommar önskar en av dina läsare som pga studier inte varit så flitig på kommentarerna denna termin. / Hanna

Kommentera

