Gröna lund

Igår var jag på Gröna lund med mitt arbetslag. Det är alltid roligt att vara på nöjesfält. Man blir så där barnsligt glad bara av att komma innanför grindarna, och förutom en kort incident när en sån där stor utklädd maskot försökte krama mig (de är lite äckliga tycker jag, vem vet vad som finns där under?) var kvällen mycket trevlig. Fem-kamp (som jag och medmentorn vann!) nya trä-bergochdalbanan Twister, middag där vi bland annat diskuterade ifall arbetslagledaren (som också var med på middagen) var mest lik Jude Law eller Tiffany Persson och slutligen Insane där jag skrek så det slog lock för öronen.

Det är roligt att vara på Grönan. Men det är ännu roligare att ha ett arbetslag att vara på Grönan med!

Det här inlägget postades i Guldkornen, Skola. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Gröna lund

  1. Karin skriver:

    Det låter härligt! Grönan måste vara ett tydligt vårtecken! Vilket får mig att avsky vädret idag ännu mer. Det snöar nämligen, igen… Just idag skulle jag glatt flytta härifrån omedelbart.

  2. King Lear skriver:

    Nu blir jag extremt nyfiken på hur din arbetslagledare ser ut egentligen! Har du inget länk till nån bild på hen?

  3. King Lear skriver:

    IngeN länk, menar jag förstås … Min inre rödpenna får fnatt av att jag inte kan ändra detta i föregående kommentar.

  4. Eva skriver:

    Vad härligt med ett så bra arbetslag!

Kommentera

