You get the best of both worlds

Kotten och jag bakade bullar i helgen. Kardemummaknyten och bullar med råsocker och krossade valnötter. Efteråt städar vi upp och Kotten hänger upp våra förkläden. ”Shyrre-byrre!” säger jag varpå Kotten svarar ”det är faktiskt inte så trevligt att säga så, man kan säga ‘tack, det var snällt istället’, det är mycket trevligare!”

Jag skulle vilja skylla ifrån mig, men jag nog bara mig själv att skylla för att jag fått en så beskäftig unge.

Fast han är ganska omtänksam också. Varje morgon när jag åker till jobbet får jag en rad uppmaningar ”kör försiktigt mamma! Kör inte på en sten eller i vatten eller på en bajskorv eller i lera eller på gräs! Kör inte vilse!” och då lovar jag att jag ska försöka göra det. På sistone har Knytet också börjat uppmana, ”öör ickit!” hojtar han och vinkar med sin knubbiga lilla näve. Sen rusar han iväg med sin speciella gång som allra mest kan liknas vid en pingvin på väg mot vatten och mitt hjärta svämmar över. Tack och lov för alla mina pojkar.

Det här inlägget postades i Guldkornen, Knytet, Kotten. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till You get the best of both worlds

  1. Så fina de är dina små 🙂 Jag blir alldeles varm i hjärtat.

  2. Skolfröken skriver:

    Så gulliga de är!

  3. Barbasyster skriver:

    Kloka ord från söta pojkar.

Kommentera

