Palten plans ahead

Palten och jag är dåliga på att planera. Bra på att fundera och vilja, men dålig på att få ändan ur vagnen. Kanske är det anledningen till att vi ofta sitter på helgerna och ångrar att vi inte gjorde planer med några trevliga typer tidigare i veckan. För de där trevliga typerna är ju smarta och har planerat sina helger lång i förväg. Eller så beror det på att vi är osociala och inte har några vänner. Men det blir för jobbigt att tänka på, så det låtsas vi inte om.

Igår kväll när jag skulle gå och lägga mig var Palten dock väldigt inne på planering. Jag hade borstat tänderna och sagt god natt, eftersom han låg och spelade Zelda på vårt gamla TV-spel vi grävt fram ur gömmorna, som värsta tonåringen. ”Jag tänkte…” började han och jag trodde kanske han skulle säga någonting om pojkarna eller morgondagen, men istället fortsatte han: ”om vi bor kvar här om några år tror du barnen vill ha det stora rummet eller varsitt?” och jag tyckte kanske frågan var lite väl mycket si-fi för att debatteras en torsdagskväll när jag stod naken med ena foten inne i sovrummet och båda spädgrisarna sov i sina sängar som står kloss mot vår säng.

Men det är härligt att man fortfarande kan bli förvånad efter drygt tio år.

Det här inlägget postades i Palten. Bokmärk permalänken.

Kommentera

