Sugar mama

Knytet är en pappagris. Det har han alltid varit. Men när jag är hemma lite längre, som till exempel nu på påsklovet, brukar det vända tillfälligt så han blir lite mammig. Det är alltid väldigt härligt! Och väldigt sorgligt när han vänder tillbaka. Det är kanske inte helt PK, men någonting värker i modershjärtat när han grinande krånglar sig ur min famn när han har slagit sig och springer raka vägen till Palten,

Men idag när jag var på jobbet tänkte han nog lite på mig ändå. Palten satt i soffan och surfade när Knytet plötsligt kom bärande på någonting och sa mamma. Han hade hittat någonting som fick honom att tänka på mig. När Palten tittade närmare upptäckte han att föremålet han associerade med sin ömma modet var, ett godispapper.

Om han saknade mig eller ville att jag skulle ge honom godis låter jag vara osagt.

Det här inlägget postades i Knytet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

