Påsklovet i bilder

Första halvan av veckan åt vi. Konstant. 20120413-205611.jpgTårtor. 20120413-205627.jpgFika. 20120413-205641.jpgGodis.

Konstigt nog ingen påsklunch. Inte ett enda ägg. Inte en endaste sillbit. Och sen ställde jag mig på vågen.

Resten av veckan har vi ätit lite mindre och aktiverat oss lite mer. Vi hade stora planer på att städa hela huset, tvätta fönster och bilen, tvätta undan all tvätt. Vi har inte gjort någonting. Bara slappat och kurat ihop med en god bok och en filt20120413-205726.jpgmitt i röran.

Vi har också försökt aktivera våra kreativa sidor. Pojkarna har fått en rittavla och Palten besudlade tavlan med det här20120413-205741.jpg Palten brukar klaga över att han bara fick en två i bild. Jag tycker kanske inte han ska klaga så jättemycket.

Varför har varelsen bakbenen så långt fram och hur ont ska inte den där enorma hemorrojden göra?

Det här inlägget postades i Navelskåderi, Palten. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Påsklovet i bilder

  1. Karin skriver:

    Jag tycker att det lätt blir sådär. Man har högt flygande planer för ledigheten och sen blir det precis som du beskriver, man gör ingenting alls och trivs alldeles förträffligt med det. Jag skyller vår inaktivitet på att jag hux flux blev dunderförkyld. Inte skoj alls… Vet inte om jag så här i efterhand ska vara glad över att jag ställde mej på vågen i tisdags och precis då tog det extrema godisätandet slut. Men det hade varit bra mycket lättare att stå ut med förkyldningen om jag väntat lite med vågen tror jag. Jag tycker iallafall att förkyldningar och choklad passar väldigt bra ihop av någon anledning…

  2. Linda r skriver:

    Med tanke på att vår (manliga) bildlärare baserade betygen på hur attraherad han var av eleven så tycker jag att din make ska va nöjd med sitt betyg… ( har fått betygstaktiken förklarad för mig av nämnde lärare, på fyllan, så det e inte ens ett rykte, tyvärr)

    • mrspitepalt skriver:

      Haha, det ska jag säga till Palten, då bli han nog glad 🙂 Jag antar att du fick höga betyg eller? 😉 Hur mår magen?

      • Linda r skriver:

        Jag fick en 3:a… Dock kommenterad många år senare ” nej nej, det kan inte stämma, dig måste jag ju ha gett nåt högre, det ser jag ju…” 🙂 humor lr tragik, jag vet inte…

        Magen mår bra trots ett litet ” närabilkrocktrauma” tidigare i veckan… Men vi längtar till ankomst nu…

  3. Dr. Snuggles skriver:

    Gott gott! Som det ska vara på påsken ju!

  4. hannanonien skriver:

    Låter fint. Mycket godis är bra. Själv bakade jag dubbel sats kanelbullar idag och därmed är veckans samtliga luncher fixade. Tycker den stackars kraken är ganska söt, trots sitt smärtsamma tillstånd.

  5. Fröken Kalmar skriver:

    Låter som du och familjen haft en skön vecka. Tycker som vanligt att veckan passerat fort, för fort! Har inte heller just gjort något denna vecka och sitter med lite söndagsångest när jag ser högen som jag tog med hem för rättning ligga orörd…

  6. Barbasyster skriver:

    Haha! Skönt att någon mer i familjen inte kan rita. Inte alls. Överhuvudtaget.

  7. Nocken skriver:

    Sjukt rolig bild från Palten :). Insåg att jag har varit en usel läsare ända sen sportlovet när jag nu uppdaterade mig på din tillvaro och hamnade såå långt bak i tiden… Hoppas allt är bra! Det verkar ju så iaf :). Kram

Kommentera

