Nedräkning mot påsklov

Helgen har varit mycket trevlig. Igår var två av Paltens barndomskompisar här med sina familjer. Det var mycket trevligt och väldigt lugnt med tanke på att alla fem barn i åldrarna ett – fyra år lekte i samma rum nästan hela tiden, och jag tror faktiskt inte att Knytet slog till någon, så det var mycket lyckat sett ur den synvinkeln.

Efter det åkte Palten in till stan för att träffa en kompis och jag och barnen hängde framför TVn till de blev så trötta att det gick att gå och lägga dem i samma säng. Efter det så moffade jag loss på smågodis och senaste Twilight-filmen. Den var ganska fånig, men lite så där lagom tjejfilmsbra. Helt perfekt för att titta på själv i soffan när resten av familjen sover eller dricker tysk öl.

Idag åkte pojkarna till Paltens syster och jag var hemma och jobbade. Jag har sjukt mycket rättning och skulle gärna ägna påsklovet åt något annat än att rätta, alternativt ha ångest över att jag inte rättar. Så nu är det disciplin som gäller. Idag blev jag klar med halvterminsbedömningen som ska vara klar i morgon och dessutom rättade jag klart en av fem klasser. På onsdag får jag in en sjätte hög. Om jag arbetar som ett litet djur kanske jag bara har två eller tre klasser när påsklovet börjar. Vi får se…

20120401-211631.jpg

Tur i alla fall att man kan tröstäta lite tårta från gårdagen. Allt känns lättare och roligare om det görs tillsammans med hallonmousse.

Det här inlägget postades i Bakat, Skola. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Nedräkning mot påsklov

  1. King Lear skriver:

    Hallon passar till allt. Precis som kardemumma. Och fransk citronyoghurt från Yoplait. Den är sååå god och man kan låtsas att den är nyttig, också. Där fick du lite ointressant information. Så går det när man apselut vill ha kommentarer!
    Hälsar
    Tråkig syster som inte har nån fantasi för ögonblicket

  2. Skolfröken skriver:

    Usch jag har också sjukt mycket rättning. Boring! Ikväll måste jag sitta hela kvällen och jag har inte en endaste liten mousse hemma. Buhu! 🙂

  3. Ping: Rättningsföda « En skolfrökens bekännelser

  4. Fröken Kalmar skriver:

    Har inget att rätta för tillfället-just i detta nu, men jag ser till att fira det med hallon/dajm tårta ändå! 🙂

  5. Malin skriver:

    Skönt att det är fler som tycker bjudningarna är bra om kiddot inte slagit nån 😉

Kommentera

