En lyckad shoppingtur. Eller?

Idag efter jobbet släpade jag min trötta ända in till stan, trots att jag visste att det var precis efter löning, eftersom jag hade några rabattcheckar jag ville utnyttja. Jag var på jakt efter ny vårjacka, ett par byxor och en klänning till något av sommarens alla bröllop.

Det är ganska jobbigt att vara i stan på en vardagskväll. Nästan lika jobbigt som att vara i stan en lördag.

Men det gick bra. Just nu sitter jag på tunnelbanan hem. Jag har två fulla påsar med en vårjacka, ett par byxor, två tröjor och ett par solglasögon. Det är ett litet problem bara. Allt är till barnen.

Jag förstår inte varför det är så svårt att handla kläder till en själv, när det är så lätt att handla till barnen. Mycket märkligt.

Det här inlägget postades i Shoppat och fått. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till En lyckad shoppingtur. Eller?

  1. kollijox skriver:

    total igenkänning på den! själv tycker jag att det är så satans tråkigt att prova kläder, så jag brukar helt enkelt strunta i det, vilket också leder till att eventuella oprovade kläder inte sitter så bra alternativt…det blir helt enkelt inget köp…till mig.

    • mrspitepalt skriver:

      Nej, det där med att prova är ju ganska trist. Man ska stå i kö och så ska man ta av sig och kanske har man skor som måste knytas upp och knytas om. Suck, vad jobbigt! Kanske därför det är mycket lättare att shoppa till barnen. Då krävs ju ingen provning.

  2. Karin skriver:

    Du, jag undrar precis samma sak!! Som lätt shoppingberoende, borde fler plagg till mej följa med hem, men icke. Jag brukar skylla på att jag oftast har ett eller två barn med mej och då är provhytten ännu mindre tilltalande än vanligt och jag köper inte kläder till mej själv utan att prova först. Men inte har jag barn med mig varenda gång heller…

  3. Fröken Kalmar skriver:

    Tack för senast och tack för tipset om hungerspelen! Har streckläst på pendeltåget under lunch och mellan lektioner. Imorgon köper jag del två! 🙂 Filmen verkade också lovande.

  4. Åh, låter väääldigt bekant det där!

  5. Skolfröken skriver:

    Jag gör också så. Nu ska vi snart åka till London, Magistern och jag, och då har jag bestämt att BARA shoppa till mig själv. Lär ju misslyckas…

Kommentera

