En fråga bara

På väg hem från jobbet fastnade jag i jordens kö. Orsaken var en stor krock som krävde flera polisbilar, ambulanser och bärgningsbilar. Och innan den självupptagna stressade småbarnsföräldrahjärnan hann hindra sig själv suckade jag tungt och tänkte att ”åh men! Varför svängde jag inte av tidigare? Eller varför hann jag inte köra förbi innan det blev totalstopp?” Men sen tog jag mig samman och insåg att sådär självupptagen och hemsk får man inte vara. Inte när folks liv förändrats för alltid.

Men efter att ha tittat in i bilen bredvid mig insåg jag att jag kanske var självupptagen, men jämfört med vissa andra var jag inte alls så hemsk. Mannen bredvid, som hade klämt sig fram mellan bilarna så han nästan stod längst fram, hängde ut genom rutan och filmade olycksplatsen med sin telefon. Vad för slags spärr saknar man då? Även om man är onaturligt nyfiken borde man ändå skämmas över det och hindra sig själv från att luta ut sin stora bröstkorg genom rutan för att verkligen nå alla smaskiga detaljer. Och vad ska han göra med filmen? Självupptagen och hemsk.

Det här inlägget postades i Navelskåderi. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till En fråga bara

  1. Eva skriver:

    Det är är sjukt och konstigt. Gamar brukar vi kalla dem.

  2. Skolfröken skriver:

    Har också sett folk göra så där. Inte klokt.

  3. grenman skriver:

    så gör man bara inte, vilken idiot.

  4. kollijox skriver:

    vet inte riktigt vad jag skall säga, men det är iaf sunt att reflektera över sina tankar och sig själv…man kommer på saker som man är mer eller mindre nöjd med. det är bra tänker jag.

  5. Hanna F skriver:

    Man kan ju alltid hoppas att det inte är en sån person som kommer först fram till olycksplatsen. Då tar han väl fram telefonen och filmar först innan han ringer 112. Usch hemska tanke!

  6. eva skriver:

    dör av skratt åt vargsim och åt din kommentar om att bli fläng, framstjärt och tugg tugg på verandan. jag kände att jag nog ville gifta mig med dig eller om vi iallafall kan bli vänner 🙂
    Du är helt fantastisk och mannen som filmade…känner jag att jag lämnar utan ord. inte värd det helt enkelt. men du. DU! Sjukt bra är du!!! Kram!

Kommentera

