mrs Frugris

Lite då och då ringer folk och lurar på oss saker. Oftare mig än Palten, eftrsom jag har lite telefonskräck så jag tenderar att säga ja bara för att få lägga på luren. Nu senast blev vi pålurade filmkanaler. Det är inte första gången och trots att vi av erfarenhet vet att det slutar med att vi tittar på ungefär två filmer i månaden tackade vi (nej, faktiskt Palten, haha!!) ja. Så nu tittar vi på filmer vi kanske inte annars skulle se så vi inte ska känna oss lurade. Ikväll är det poänglös romantisk komedi.

Men det fick mig i alla all att inse att Palten inte bara är en liten morsgris utan han är även en frugris. För när han i början av filmen funderade på om han kanske hade sett den tidigare och jag påpekade att han kanske kände igen skådisen och inte filmen kom han själv på att så var det nog. Scenen påminde nämligen om den när ”hon och mr Big ska köpa den där stora lägenheten”. Åh, min fina Palt!

Det är av precis såna här anledningar som jag gifte mig med ett sladdis till två äldre systrar.

Det här inlägget postades i Palten. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till mrs Frugris

  1. kollijox skriver:

    fniss, underbart när man blir påmind om varför lite då och då.

  2. Karin skriver:

    Hahaa, vad gulligt! Fast, med tanke på hur många gånger du kollat igenom SATC-boxen vore det väl lite konstigt om inget hade fastnat hos Palten. Men, vad vet jag, han kanske försjönk i funderingar om diverse svenska krig så fort signaturmelodin körde igång!? 😉

    • mrspitepalt skriver:

      Fast det är ju från filmen, inte boxen och så många gånger har jag inte sett den, och speciellt inte när Palten varit med. Han är helt enkelt SATC-älskande frugris 😀

Kommentera

