mrs Morsgris

Jag vet inte om det beror på att Palten är enda sonen eller på grund av att han är minstingen i familjen, men han är, om sanningen ska fram, lite av en morsgris. Han själv skulle aldrig erkänna det och det är inte så där ”vara med i dr Phil”-illa, men en morsgris är han.

Imorse skojbråkade Kotten och jag om vems Palten egentligen var, min eller pojkarnas. ”Jag hade honom först” raljerade jag varpå Kotten påstod att han haft honom innan och Knytet hojtade nähä och joho lite om vart annat. Så där höll vi på ett tag tills Palten en gång för alla bevisade att han är och förblir en mama’s boy genom att säga ”ja, men först var jag nog farmors”.

I rest my case. Morsgris!

Men han är snäll, snygg, rolig och lagar god mat. Så jag tror jag behåller honom ändå.

Det här inlägget postades i Palten. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till mrs Morsgris

  1. eva skriver:

    hahaha, ja lite svinn får man räkna med, man kan inte få allt vet du 🙂
    trevlig helg!

  2. kollijox skriver:

    ha ha ha! jag lever också med en morsgris…som lagar riktigt god mat 😉

    • mrspitepalt skriver:

      Det kanske är såna karlar man ska ha, även om man ju får den där mammiga sidan att dras med också. Man får ta det onda med det goda 😉

Kommentera

