Ups and downs

Nu börjar våren komma smygande, och den är grymt efterlängtad. Bort med overaller och fuskollar och fram med gubbkepsar och springskor.

För att skynda på ytterligare har jag köpt en färgglad duk som lyser upp i köket. Kotten plockar nävarna fulla med snödroppar från trädgården. Och pricken över i:et är när ens arbetslag är fikaansvarig och det blir ett helt fat red velvet woppie pies extra.

20120315-223655.jpg

Annars ägnar jag mest tid åt att försöka hålla näsan över ytan i rättningshavet (speciellt med tanke på att nästa våg drar in snart), längtar jag efter påsken och ledigheten och tycker att pappa varit död lite väl länge nu. Borde han inte sluta upp med de här dumheterna snart?!

Det här inlägget postades i Bakat, Kotten, Pappa. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Ups and downs

  1. kollijox skriver:

    fantastisk duk! var kan man få tag på en? och är det vaxduk eller tygduk, fler frågetecken.
    Å sen fick jag klump i magen för jag har precis gått å tänkt det samma att nu räcker det med att vara död, sluta upp med och kom tillbaka liksom, å då drömde jag en sån där påriktigtkänsladröm och jag fick en kram som kändes och jag hade den med mig när jag vaknade.

    • mrspitepalt skriver:

      Åhléns. VAxduk. Finns kanske som vanlig tygduk också. Vet ej.

      Härligt med en sån dröm, ända tills man vaknar.

      • kollijox skriver:

        Åhléns nästa!
        Drömmen vill jag gärna återvända till, men än hellre att den var sann. Det är liksom som att allt börjar om med hela sorgarbetet, som jag förövrigt lägger locket på för att orka i vardagen. Kram

Kommentera

