Det är bara chokladbollar, jag lovar!

Idag klappade Kotten, för tredje gången på en vecka, på min ”tjocka mage” och lyssnade på bebisen som tydligen bor därinne. Och trots att jag upprepade gånger förklarade att det inte bodde någon bebis i min mage och att det kanske inte var särskilt trevligt att säga till någon att den hade en tjock mage, insisterade Kotten. Däri fanns en bebis. Vet inte om det beror på att han vill ha en bebis eller på att han liksom jag tycker jag har ätit en smula för mycket de senaste två veckorna.

Tur ändå att han får en minikusin om bara några veckor, för i den här magen ligger det bara chokladbollar.20120313-181435.jpg En vild pojke till just nu skulle nog vara droppen som fick bägaren att rinna över.  Helt plötsligt skulle jag sitta där på verandan, tuggandes på en plånbok och visa framstjärten. Could happen.

Det här inlägget postades i Bakat, Kotten. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Det är bara chokladbollar, jag lovar!

  1. eva skriver:

    dör av skratt hahaha, den sista meningen är något alldeles utöverdetvanligaunderbar! tack, det behövdes verkligen!!!

  2. kollijox skriver:

    ha HA HA! har en kompis som säger att hon kommer sitta på hemmet och fylla i meningen, ha en trevlig helg, med sug och svälj och sen vresa lite extra i rullstolen och bli refererad till som snusktanten 😉
    å det där med bebis i magen, inte för att jag skulle ha energin med en till, men det hade varit så skönt att skylla på något annat än chokladbollarna. å jag försöker gå prommenader för ta mig tusan det enda jag kan tänka mig i motionsform. blir sjukt omotiverad av tanken att ställa mig på gymmet som luktar sunk i hela lokalen fast den är alldeles nyrenoverad och jag har minsann och köpt ett kort…PÅ ETT HELT JÄVLA ÅR! hur tänkte jag liksom…IGEN. pewh! tränar du?

    • mrspitepalt skriver:

      Ja, men en sån snusktant kanske är lite uppiggande för personalen, vem vet…

      Vad trist att köpa kort på ställe som luktar sunk. Luktade det inte när du köpte kortet? Jag tränar ingenting. Är lite sugen på att börja rida igen som jag gjorde när jag var liten, men vet inte om det räknas som träning. Skulle vilja träna, men har svårt att få ihop tiderna och hitta något som inte kostar skjortan. Går ju inte riktigt ihop med det där kyrkråttelivet.

      • kollijox skriver:

        det luktade kanske så från början, men jag förträngde det…hmmm å visst kostar det skjortan, men jag har tur att få lite friskvårdsbidrag från företaget…men promenader måste väl ändå vara det bästa tänker jag, för både kropp och själ.

      • mrspitepalt skriver:

        Ja, kör på prommisar. Det rockar, och doftar bara friskt. Om man inte går förbi någon hundbajs förstås 😉

  3. Barbasyster skriver:

    Några veckor kvar tills jag börjar tugga plånbok alltså. Kanske kan sitta på takterassen, så att inte barnen behöver skämmas?

Kommentera

