Smart-fån

Eftersom jag läst ut Hungerspelstrilogin och Cirkeln och inte fastnat i något nytt att läsa än läser jag bloggar på kvällarna. Jag måste läsa något innan jag somnar. Annars kan jag inte somna. Känns det som.

Men Palten säger att jag är beroende och tjatar och gnatar. Vi får väl se hur det blir för honom när hans första smartphone, en IPhone 4s kommer. Och vi får se hur det känns för mig när min man har en nyare telefon än vad jag har. Jag tror inte bra. Bäst jag lånar den lite på kvällarna när jag ska läsa bloggar.

Eller så kanske ni har några bra lästips? Vad får jag inte missa?

Det här inlägget postades i Palten. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Smart-fån

  1. Sandra skriver:

    Hur var hungerspelentriologin? Sneglat lite på den men inte riktigt känt mig lockad. Men kanske?

    Jag tycker jättemycket om Carin Gerhardsens deckare, det finns fyra och Pepparkakshuset är första. Samt Lars Kepler, sträckläst alla tre på typ 11-2 dagar/boken. I deckargenren finns också Ninni Schulman som skriver kanon och lite läskigt!

    • mrspitepalt skriver:

      JAg tyckte Hungerspelen var jättebra. Var själv lite skeptiskt först, brukar bli det när något är så där jättehypat. Men mycket bra, läs!

      Jag är inte så mycket för deckare tyvärr. Men Ninni Schulman har jag tänkt läsa, kanske skulle göra det så.

      • Sandra skriver:

        Ninni hade jättebra story, tyckte jag plus att det inte var så jätteklyshigt. Så är för övrigt Carin Gerhardsens böcker också, bra story och inte för uppenbart.

        Ska kolla hungerspelen på bibblan imorgon då. Ska även läsa Berättelsen om Pi som jag tycker verkar fantastisk. 52 böcker på ett år är mitt mål.

  2. Sandra skriver:

    1-2 dagar ska de såklart stå på Kepler!

  3. Karin skriver:

    De kanske inte direkt är några kvalitetsromaner direkt… men jag gillar faktiskt Camilla Läckbergs serie!

  4. Malin skriver:

    Jag skrattläser Malin från Skaftnäs. Lättsamt och igenkännande 🙂

  5. Skolfröken skriver:

    Ingen serie, men jag tipsar om Niceville. Jättebra!

  6. Barbasyster skriver:

    Vänta vänta vänta…ska Palten ha en modernare mobil än vad jag har?! Vart är världen påväg?

  7. kollijox skriver:

    jag blir stressad av att läsa böcker…kan inte njuta, bara tänker att, herregud hur skall jag hinna läsa den här och så slutar jag bums. men ibland händer det, men då får dom första raderna vara något alldeles extra och jag måste gilla språket… å det där med mobilen…önskar att min morsgris fick tag på en ny och slutade gnälla över att jag är som besatt och beroende å allt det där. Finns du på instagram? har jag frågat det förr?? vad heter du där isf.

    • mrspitepalt skriver:

      Man måste ju fastna ganska snabbt för att man ska orka läsa. Men när man väl gör det, mmmm…

      Det ser ljust ut för min morsgris iaf. Nu sitter han som klistrad allt som oftast. Men någon riktigt nörd blir han nog aldrig. Han har det inte i blodet.

      Jo, såklart instagram, mrspitepalt är mitt namn. Men jag har inte riktigt fattat det där extra. Men att följa och kommentera, jag bara tar kort. Man kanske borde avancera. Ta det till nästa nivå. Är det bra?

Kommentera

