Ett sportlov senare

Svisch, så var sportlovet över. Vi har tuggat oss igenom veckan, så det ska nästan bli lite skönt att återgå till vardagen igen. Men bara nästan.

Annars har det varit en skön vecka. Jag har hunnit med att träffa både farmor och mormor, vilket var på tiden eftersom det var flera månader sedan. Dessutom har vi träffat våra vänner Bratwurstarna, det var också väldigt trevligt. Sist vi sågs tillsammans med barnen var i höstas, så det var också på tiden. Dennis-korven, som är en riktigt liten farbror, tyckte ”det var väldigt länge sedan, Kotten!” och sedan lekte grabbarna och hade kul resten av kvällen. För småttingarna var det inte lika smooth sailing, Knytet var sitt mest ocharmiga jag och smockade till Mini-wursten helt utan anledning. Jag och Palten var inte superstolta precis. Slå brudar vill man ju inte att ens söner ska göra.

Dessutom har vi hunnit med att gå till frisören hela familjen. Dock inte den där jättedyra, riktiga frisören, utan den där superbraiga och ännu billigare, systerfrisören. King Lear klippte oss alla fyra och sen åkte jag hem och tonade håret. Så något som skulle kostat runt 1500 kronor kostade nu 50 kronor. Det känns lite mer lagom.

Och slutligen fick Palten höra mig säga något för absolut första gången när jag bad honom sätta på Viasat history nu på kvällen. Han såg lite chockad ut innan han kom på att det var ett program om J.K Rowling. Men någon gång ska ju vara den första, och om det är någon som kan få mig att titta på Viasat history är det Joanne.

Det här inlägget postades i Knytet, Kotten, Palten. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Ett sportlov senare

  1. Skolfröken skriver:

    Lyxigt med en klippande släkting. Och det låter som ett trevligt och skönt lov.

  2. King Lear skriver:

    Men vad är det som händer? Först gillar du alla dina födelsedagspresenter, och nu vill du titta på Viasat History. Vem är du och vad har du gjort med min syster?

  3. Rigmor skriver:

    Men det såg iaf ganska kul ut och miniwursten hann ju inte ens bry sig innan E var på g med nåt annat Hahaha!
    Tackåtack

Kommentera

