Undrens tid är äntligen här

Igår fyllde jag år. 31. Och för första gången på jag vet inte hur länge var jag sjukt nöjd över alla mina presenter. När jag tänker efter vet jag inte om det någonsin hänt förut.

Undra om det har att göra med att presenterna var så bra eller att jag kanske faktiskt börjar bli vuxen nu.

Av Barbasyster fick jag presentkort som jag sedan köpte en Stenton-kanna för. Av King Lear fick jag en fin blus med skarabeer på, en uggleklocka och en ugglehängare. Jag gillar ugglor, men vem gör inte det? Av Paltens syster fick jag boken Cirkeln som jag varit sugen på att läsa länge. Och Paltens mamma bidrog till det stora paketet.

Det stora paketet som innehöll en tillplattad pilatesboll och ett par skidbyxor. Och en broschyr för Electrolux hushållsassistenter.

Och här står den nu alldeles blank och fin och redan provkörd. Jag och pojkarna bakade en sats bullar efter förskolan. Jag höll på att förlora förståndet där någonstans mellan jäsning och pärlsocker. Men det hade mer med vilda barn att göra. Den fina assistenten levde helt klart upp till förväntningarna.

20120228-223821.jpg

Jag är dock lite lur på att Palten köpte den främst för att han vill att vi ska stoppa korv à la kungafamiljen. Så fortsättning följer…

Detta inlägg publicerades i Guldkornen, Palten, Shoppat och fått. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Undrens tid är äntligen här

  1. Dr. Snuggles skriver:

    Är du nöjd med den? Ska också köpa men svårt med märke och modell. Men den verkar ju bra!

    • mrspitepalt skriver:

      Kitchen aid är ju kanske lite snyggare, men Electrolux har många fler användningsområden. Jag tror den är bra, har bara provat på bullbak än.

  2. grenman skriver:

    åh vilket paket. hemmagjord korv är ju grymt. kör på det, vi kommer gärna och hjälper till!

  3. Eva skriver:

    Vilka finfina presenter! Och stort grattis i efterskott!

    Korv är en av de få sakerna jag saknar som vegetarian. Riktigt bra korv med mycket kött. Så jag tycker absolut ni ska göra korv 🙂

  4. Borgmästaren skriver:

    Önskar det vore lika lätt att skaffa assistent åt vildbasarna hemma ibland. Hade gärna köpt en som man kunnat ta fram vid behov. Ungefär som vid matlagningen.

Lämna en kommentar