Överraskningarnas man

Om några veckor fyller jag år, och Palten har gått omkring i flera veckor nu och varit nöjd  över min present. Jag är inte den roligaste personen att köpa presenter till, det vet jag. Nu i julas bytte jag till och med en present som jag själv önskat mig. Men den här presenten är han som sagt mycket nöjd över.

Det var nog därför jag blev så när Kotten sa ”mamma, pappa har en överraskning!” för då trodde jag att jag äntligen skulle få reda på vad det var. Jag såg att Palten stelnade till borta på kökssoffan och sen pågick någon slags mental diskussion mellan Palten och Kotten som mest bestod av att Palten höjde och sänkte ögonbrynen och Kotten gömde ansiktet i händerna och fnittrade.

Men han sa inget mer, och jag försökte med ett ”ja, då då blir man ju nyfiken på vad det är förstås” varpå Palten kläcker ur sig ett ”ja, det får du väl se i morgon när du ser vad jag har bakat” innan han kommer på sig sjäv och inser att han, och inte treochetthalvtåringen, just avslöjat hela överraskningen. Det gällde alltså inte någon födelsedagspresent utan fika inför alla hjärtans dag.

Han har blivit väldigt huslig, min käre make. De senaste dagarna har vi ätit stuvad kål (mycket gott), coleslaw på hemlagad majonnäs, fiskpinnar (som Palten panerat själv) med dillsås, diverse långkok som han gjort i sin älskade gjutjärnspanna och i morgon också alltså något han bakat. Jag är mycket nyfiken.

Det här inlägget postades i Palten och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Överraskningarnas man

  1. grenman skriver:

    vad härligt det låter! hoppas bara att inte herr grenman läser detta, då kanske han tror att han ska få något annat än kycklingbitar blandade med färdigsås..

  2. Karin skriver:

    Vad härligt det låter! Du har fångat en toppenman!!

  3. Hanna skriver:

    Nu blev jag också mycket nyfiken. Du har väl förevigat hans bakkonst? 🙂

Kommentera

