Matporr

Helgen inleddes med disputationsfest följd av hotellövernattning och wait for it… hotellfrukost!!20120205-200106.jpg

Och påtår på det…20120205-200118.jpg

Och sen avslutade vi helgen med rotfruktssoppa med getostkräm, nybakad filmjölkslimpa och pannkakor med vispad grädde och jordgubbssylt.20120205-200136.jpg

En god helg. På så många sätt. Trevligt att gå på fest, herr Dr. Snuggles är äntligen Dr på riktigt, lyxigt att bo på hotell, lugnt och skönt att umgås lite på tu man hand, mysigt för pojkarna att bli bortskämda hemma hos King Lear och gänget, och härligt att avsluta hela helgen med en stor söndagsmiddag a la torsdag.

Nu är jag redo för en vecka med all vanlig undervisning, plus vaktning och rättning av nationella prov både tisdag och torsdag och sedan friluftsdag på fredag. Verkligen. Superredo!

Det här inlägget postades i Guldkornen, Skola och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Matporr

  1. Hanna F skriver:

    Låter som en fantastisk helg! Härligt. Åh vad jag blir hungrig av att se den där hotellfrukosten, men nu är kl 20.30 och jag borde verkligen inte äta nåt. Ha en trevlig vecka!

  2. eva skriver:

    åh fy tusan. det där vill jag verkligen göra. med min man. typ nu. jag tror nästan det går före fred på jorden.

  3. Karin skriver:

    Mmmm den där frukosten ser underbar ut!! Slår mina knäckemackor med hästlängder. Till och med Palten ser ut att ha slagit på stort, anar jag prinskorvar och bacon på hans tallrik!?

  4. Linan skriver:

    Jag vill också äta hotellfrukost, det är så mysigt. Ni verkar ha haft en härlig kväll. Hoppas ni mår bra allihopa. Kram kram

Kommentera

