Fullt upp

I kväll har Pulver-Eva varit här. Palten hade lagat god middag och pojkarna var mycket nöjda över att få dambesök. De ville sitta nära nära, helst på samma stol och berätta ointressanta saker med kladdiga munnar. Pulver-Eva var snäll och lyssnade intresserat. Sen gick pojkarna i säng och vi satt kvar med smågodis och ett glas vin. På en tisdag! Det var mycket trevligt.

Tänk vad fint det är ändå. Men vänner. Goda vänner som man känt länge. Jag känner mig alldeles stärkt. Nu är jag redo att ta itu med resten av veckan som består av öppet hus på jobbet och extrainsatt föräldramöte på förskolan. Sen på fredag ska vi på disputationsfest i Uppsala och efter det ska vi bo på hotell. Pojkarna ska sova hos King Lear och vi ska lyxa till det med rena lakan, (förhoppningsvis) sköna sängar och god, stor hotellfrukost. En fullbokad med trevlig vecka.

Det här inlägget postades i Guldkornen, Skola och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Fullt upp

  1. kollijox skriver:

    vänner är fina grejer det. vilken toppen vecka du har framför dig. hej!

  2. Pulver-Eva skriver:

    Stärkt var precis den känslan jag kände när jag gick till tunnelbanan. Jag var glad, glad över att få ha en så fin vän som du. Puss på dig

Kommentera

