God morgon!

Kotten är ju, som jag tror jag nämnt några gånger tidigare, lite besatt av tuttar. Varje morgon när han vaknar ska han klappa på mina tuttar, sticker ner hela näven i urringningen och säger ”god morgon tuttorna! God morgon tuttorna!” Han vill gärna hälsa dem god morgon några gånger till fram till lunch, och trots att jag tycker det är trevligt med artiga barn så känner jag väl kanske att vi inte behöver vara fullt så artiga och trevliga.

När jag nyss försökte avstyra dagens tredje hälsning på tuttorna sa han att jag kan få säga god morgon till hans tuttor och att han måste säga god morgon till Knytets tuttor. Så han gick fram till Knytet som satt i soffar, frågarde”vill du att jag ska säga god morgon till dina tuttor, Knytet” varpå Knytet sa ja och lyfte upp tröjan så Kotten kunde hälsa även hans små pyttetuttor god morgon.

We’re alla about the artighetsfraser i vår familj.

Det här inlägget postades i Knytet, Kotten och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till God morgon!

  1. Skolfröken skriver:

    Hahahaha, huvudsaken är väl ändå att han har lagt av med det till gymnasietiden eller så, annars blir det ju kanske lite skumt. Typ så här (även om Kotten lagt av med ammandet): http://www.youtube.com/watch?v=DuPBbFOiygo&feature=youtube_gdata_player

  2. Hanna F skriver:

    Underbart! Hoppas han fortsätter med artigheterna (fast kanske riktade mot något annat än tuttar) hela livet.

Kommentera

