Jag har närt en historiker vid min barm

Något som egentligen inte borde förvåna mig nämnvärt, eftersom jag valt att yngla av mig med en man vars våtaste dröm är att ha en life size marmorstaty i vardagsrummet. Ja egentligen en i varje rum i huset, men då blir det så vått så det nästan blir barnförbjudet.

Men i alla fall så har Palten lyckats smitta av sig på Kotten och nu är han också blivit väldigt intresserad av historia och döa kungar och annat sånt där skräp. Specialintresset är ju förstås Vasaskeppet och efter middagen ikväll satt Kotten och sjöng för sig själv, en egen påhittad text (ännu ett drag han ärvt från Palten) och sen sa han ”jag sjunger om vasadykarna. De heter Franzén och Fälting. Det är dem jag sjunger om”.

Herregud! Inte nog med att man ska behöva dela hus med tre grabbar. Förstår ni hur mycket svett och parfym det kommer lukta om sisådär tio år?! För att inte tala om alla enorma skor som kommer ta upp hela hallen. Knytet äter ju redan sex pannkakor till lunch, hur ska det då inte bli när han är tonåring? Utöver allt detta ska man även behöva dela hus med inte mindre än två historienördar!

Jag sätter mitt hopp till Knytet. Han är ju den som är mest lik mig utseendemässigt, kanske kan jag också få honom att bli mer intresserad av bakning, film, pyssel och shopping, än av historia och fiske. Just nu är han mest intresserad av att läsa/riva sönder böcker, äta söta saker och bitas. Så än så länge är det all me. En arg typ som gillar godis.

 

Det här inlägget postades i Knytet, Kotten, Palten och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

