Ett januari-mysterium

Är den här månaden lite extra lång eller känns det bara så? För plånboken är tunnare än tunn och det är ju nästan två veckor kvar till lön. Tack och lov att man varit så smart att man skaffat inte mindre än två ungar, för då får man ju pengar några dagar i förväg.

Jag vill köpa kläder, smink och pryttlar. Kanske får det januari att kännas lite ljusare och roligare, Kännas lite mindre sjukstuga och utvecklingssamtal. Kännas lite mer party och paraplydrink.

Dessutom är jag sugen på att träffa alla de där fina vännerna som jag vill minnas att jag har. Men med tanke på hur länge sen det är jag träffade dem kommer jag knappt ihåg hur de ser ut. Pulver-Eva, hur var det nu, är du från Åland eller Öland? Dr. Snuggles, sist vi sågs var det sol och varmt och vi satt på uteservering i kortärmat. Hur är det möjligt, vi jobbar ju för sjutton i samma stad! Nocken, var det öppet till nock eller stora klinkers i hallen ni hade, eller kanske till och med synlig murstock i köket? Det är så länge sedan att jag inte ens minns det.

Hur kan en månad kännas så otroligt lång och fattig och ändå vara fullbokad vilket innebär att det är helt omöjligt att boka in en enda middag? Det är ett januari-mysterium

Det här inlägget postades i På önskelistan. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Ett januari-mysterium

  1. kollijox skriver:

    men hej hallå alla paraplydrinkar, vart är ni…skall nog leta upp ett par på lördag och riktigt överdrivet klä upp mig till tänderna (tänker jag iaf) för vi skall på ”firmafest” med en massa folk som jag ändå inte känner…kan bli hur kul som helst och jag kan bli hur ful som helst också, fast det gör inget, bara jag får en drink med paraply i .

  2. Pulver-Eva skriver:

    Haha, fina fina du! Ja, vi är så galet dåliga på att träffas, och jag saknar dig så förbannat! Mycket har hänt som skulle vara så skönt att prata om med dig, min kloka vän.

  3. Dr. Snuggles skriver:

    Ja det är helt värdelöst! Saknar dig så! Kanske drar ihop nåt kalas några veckor efter jag har fyllt år. Hör av mig om det. Kramar till dig!

Kommentera

