Januari

Det gick faktiskt riktigt bra igår och det var faktiskt lite roligt att träffa eleverna igen. Det är nästan till och med så att jag ser fram emot fredagens lektionen då jag ska börja med litteraturhistoria, som i vanliga fall inte riktigt är min tekopp. Eller nej, det gör jag inte. Det var lögn, ett försök att övertala mig själv om att det är kul. Faktiskt. Det är fortfarande inte min tekopp. Jag dricker bara kaffe.

Det är dock väldigt skönt att få komma hem från jobbet och umgås med Palten och pojkarna och bara tycka det är roligt. När man är ledig ihop och hemma flera veckor i rad blir i alla fall jag lite tokig. Men nu får man komma hem och kramas och  äta god mat som Palten har lagat och lyssna på allt nytt som Knytet lärt sig säga  och allt roligt som Kotten säger. När vi var inne i tvättstugan tillsammans stack Kotten in skallen i tvättmaskinen, för att liksom kolla läget, och så fastslog han att ”mamma, det är verkligen skittrist här inne!”

Det enda som skulle kunna göra denna gråa januari lite ljusare är om man hade lite trevliga middagar och playdates inplanerade. Men det är svårt att få ihop schemat. Nu i helgen ska vi träffa Paltens mamma och leta ny säng, 1,60 är ganska trångt när man ligger fyra stycken i sängen. Nästa helg ska vi vara barnvakt till Paltens syskonbarn och helgen efter det är vår mörka helg med årsdagen för både pappas och mammas dödsdag. Sen är ju januari redan slut och snart är det sportlov och så bara rullar det på. Jag kommer antagligen sitta här i början av juni och fundera på när vi ska träffa alla de där fina vännerna som vi inte hann träffa på jullovet. Suck!

Det här inlägget postades i Kotten, Pappa, Skola. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Januari

  1. eva skriver:

    Ibland känns det som om vi lever lite samma liv, jag känner så grymt mkt igen mig i det du skriver. jag skickar dig massor av mod och styrka inför dagarna som kommer, och tycker att din årskrönika var fantastisk :)även om jag insåg att när jag är färdig med min viktminskning så kommer jag att se ut som du på din Förebild, men det är väldigt gott nog för mig. Kram 🙂

    • mrspitepalt skriver:

      Tack, tack! Mor och styrka kan behövas, i överflöd.

      Men det där med din viktresa och slutresultatet är ju bara skitsnack, jag har sett dig. Du ser strålande ut redan och skulle se fantastiskt ut om du reste lite. Aå det så!

      Vi kan powerwalka ihop när det blir väder för det 🙂

      Kram

  2. Nocken skriver:

    Planera in oss i början av februari 🙂

  3. King Lear skriver:

    Kotten och hans kommentarer är mycket bra bot mot januaridepression!

Kommentera

