Sjukstuga

Visst inte blev vi mirakulöst friska, Skolfröken. Vi blev sjuka, sjukare, sjukast!

Men innan vi blev sjukast hann vi bli en smula effektiva också. Kanske inte de sexigaste nyårsplanerna, men jag hann både sortera en massa lådor i vardagsrummet och hela min pysselbyrå i hobbyrummet, innan kvällen avslutades med trerätters, Bridesmades på dvd och en lillebror som vaknade halv tolv med 39 graders feber. Så vi firade in det nya året framför fönstret där vi tittade på fyrverkerier och bar på varsin varm halvnaken pojke. Ganska fint ändå på något sätt.

Men sen slutade det vara fint. Febriga barn innebär ingen sömn och i går morse när jag vaknade kände jag mig inte pigg. Inte pigg utvecklade sig snabbt till 39 graders feber och sängliggande hela dagen.

Idag känns det dock bättre även om vi fortfarande mest bara såsar omkring i underkläderna och dricker honungsvatten och snyter oss. Förhoppningsvis blir vi helt friska snart med tanke på hur mycket jobb jag har att göra och hur mycket folk vi vill träffa. För det här suger faktiskt. Det är inte så här jullov ska vara. Alls!

Det här inlägget postades i Navelskåderi. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Sjukstuga

  1. Sarah skriver:

    Meeen då! KRYA PÅ ER och hojta om vi kan hjälpa er på något sätt! Kram

  2. Skolfröken skriver:

    Näe vad trist! Jävla sjukdom. 2012 måste bli bättre!!

  3. Fröken pyssel skriver:

    Åh men fy vad trist 😦 Hoppas ni blir friska snart. Och gott nytt år!

Kommentera

