Allt är väl

Trots gårdagens meny som bestod av julgranskula och chokladsåsdoppad sparris (som Palten försökte tvinga i honom eftersom sparrisen tydligen skulle binda in glaset på något sätt) verkar Knytet må bra. 20111220-084728.jpg

Granen är rensad från kulor och Palten är om möjligt ännu mer nervös än innan. I morse när jag var nere på undervåningen en snabbis var han tvungen att vakna och gå upp och sätta sig i vardagsrummet så inte Knytet skulle äta råttgift (som vi inte har hemma) eller jonglera med knivar (som vi faktiskt har hemma, något gammalt historiskt skit som ju ändå är Paltens) eller så. Jag blir en liten smula tokig.

Men det viktigaste är ju förstås att Knytet mår bra även om jag nu är ännu mer upplagd för jullov. Gårdagens lilla trip till akuten bättrade ju inte precis på min rättningsbörda och eftersom jag tyckte att Knytet (och Palten) behövde lite lugn och ro hemma bestämde jag att Kotten skulle följa med mig till jobbet. Det gick jättebra. Han tittade på film på min dator, delade ut papper till eleverna och bestämde att han inte skulle bli någon sån där vild tonåring (det ska jag komma ihåg om cirkus tio år). När vi skulle åka hem var han dock lite besviken på att han inte fått prata mer. ”Jaha, vad skulle du ha sagt då?” ”Jag skulle ha sagt, tysta allihopa, nu ska jag berätta om vad som händer på min Sune-film”. Så då bestämde vi att han skulle säga så nästa gång han var med mig till jobbet.

Det här inlägget postades i Knytet, Kotten, Skola. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Allt är väl

  1. eva skriver:

    Nej du har glömt. Det ska stå 2 här nere. 2! Två!!! Fatta! Snart, snart är lovet här! Det låter som du verkligen gjort dig förtjänt av just det…Kram!

  2. Eva skriver:

    Fina fina Kotten! Och vad skönt att Knytet mår bra. Kram på er

  3. låt lovet komma….NU! ett väldigt trött hej från mej

Kommentera

