En liten vecka bara

I morgon ska jag handla julklappar inför helgens minijul med systrar och sykonbarn. Sen ska jag stressa till jobbet. Förhoppningsvis hinna rätta lite innan sjuornas lektion. Sen lyssna på muntliga redovisningar i 2,5 timmar. Åka snålskjuts hem med en kollega eftersom vi måste lämna in bilen och laga den j-a handbromsen jag kört sönder.

Fredag åker jag kommunalt till jobbet eftersom det är julfest på kvällen. Det tar sjukt lång tid att åka kommunalt. Sjukt lång tid. Men kanske hinner jag rätta lite. Det borde jag ju göra. Najs.

På kvällen blir det julfest. Förhoppningsvis är jag inte full och gör något jag får skämmas över hela jullovet sen. Förhoppningsvis gör någon annan det.

På lördag kommer storfamiljen hit. Härligt! Jag saknar dem. Hösten har rusat förbi utan att vi hunnit träffas något känns det som och jag vill klappa på Barbasysters runda mage och prata med fina stora syskonbarn och titta på pojkarna när de kör med kusiner och mostrar.

Söndag blir minijul med Paltens mamma och hennes man. Måndag-tisdag-onsdag är det all in, sista köret, fullt ös. Och sen bär det av mot norr tidigt på torsdag morgon. Sjukt tidigt. Sjukt.

Jag känner doften av jullov.

Sex (dagar kvar till jullov. Inget annat.)

Det här inlägget postades i Guldkornen, Skola. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till En liten vecka bara

  1. ja men god jul! å ha ett fint jullov. kör försiktigt!

  2. Dr. Snuggles skriver:

    Barbasyster va? Hälsa grattis från mig! Vad roligt!

Kommentera

