The exiting lift of a högstadielärare

Idag vaktar jag på innebandyturnering.
Sport är ju inte riktigt min tekopp, men vad ska man göra?

20111213-130138.jpg

I morse var vi på förskolan och tittade på Kotten som var pepparkaksgubbe och haft memorerat låtordningen så han började sjunga alla låtar en halv minut innan alla andra. Men han tycker det är lite jobbigt att stå inför alla som tittar, och efteråt grinade han och ville gå hem. Sin mors son helt enkelt.

Annars ägnar jag dagarna åt att försöka få livet att gå ihop med städning, rättning och julklappsinköp. Det går sådär. Men snart är det lov. Snart.

Sju.

Det här inlägget postades i Kotten, Skola. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till The exiting lift of a högstadielärare

  1. Hela konkarongen skriver:

    Jag har köpt alla julklappar på nätet, skönt!!!

    Alla sådana där ”vaktadagar” brukar jag ägna mig åt att lata mig lite, man behöver ju inte anstränga sig direkt… Alltid något. Snart jullov, håll ut!!!

    KRAM

    • mrspitepalt skriver:

      Ja, fast nu skulle man ju sköta musik mellan matcherna och hålla koll på målen och sånt. Inte roligt alls och svårt att lata sig.

      Smart att köpa klappar på nätet. Det ska jag göra nästa år.

  2. Sport..hmmm, näe vad skall man göra? räkna hål i boll? hej!

Kommentera

