Nästan som Kalle Ankas

I vår förort delar de ut granar till alla som handlat för över 500 kronor. Palten var och hämtade vår precis när de satte igång utdelningen. Det var han, Knytet och ett gäng gnälliga pensionärer som stod där och väntade. Nu står granen i vårt vardagsrum och gör världen lite ljusare.

Mina favoriter i granen är nog fågeln jag köpte på NK för några jular sen

20111211-215745.jpg
Eller grodan jag fått i julklapp av King Lear

20111211-215904.jpg
Eller den här stora svarta som egentligen är rätt ful men som vi köpte i en märklig julaffär vi hittade i smällhetaste Italien när vi var på bröllopsresa.

20111211-220102.jpg
Jag är dock lite sur över att den roliga julgransprydnad som ser ut som en fisk med handväska jag köpte när vi var i Berlin har blivit placerad på ett sånt där bra ställe och nu är spårlöst borta. Jag kommer antagligen hitta den någon gång i januari.

Men överlag är jag mycket nöjd med granen. Tät, jämn, bara en smula sned och alldeles, alldeles underbar!

20111211-220539.jpg

Det här inlägget postades i Guldkornen, Radhuset. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Nästan som Kalle Ankas

  1. Fröken Kalmar skriver:

    Vilken fin! Vår skulle behöva lite mer pryttlar. Vilka härliga prydnader!

  2. eva skriver:

    så himla fin gran! Jag känner att vi måste gå loss lite mer i år, liksom köra på lite när det gäller prydnader, du vet lite mer wild and crazy, jag tänker stort jag tänker amerikanskt. och er gran var ju liksom som en sagobok ungefär…fantastisk.

    • mrspitepalt skriver:

      Ja, kör på! När det gäller julgran är more alltid more! Jag är mycket nöjd med vår gran, den är härligt välfylld! Ännu bättre IRL. Kom förbi och kolla 😉

      Har ni skaffat gran i centrum eller? Vår var jättefin!

  3. Sarah skriver:

    Lovely! Såg en så himla rolig gris på Rusta häromdagen, ångrar fortfarande att jag inte köpte den. MMSar dig, jag vågar nästan lova att du kommer förstå grisens storhet.

    Kram!

  4. grenman skriver:

    åh vad fint! börjar ångra att jag varit så himla praktisk och har sagt att det inte blir någon gran i år för att vi ska vara borta så mycket, det skulle vara så fint. Men att se den i en vecka kanske räcker….hmm…

    • mrspitepalt skriver:

      Det är bra härligt. Men vänta till nästa år, då kommer V tycka det är spännande och vilja tugga på alla kulor, typ som Knytet nu.

      Söt han var på korten förresten. Kotten var mycket nöjd ”vi har fått kort på lilla V, det var väl snällt!”

  5. Hanna skriver:

    Vilken fin gran!
    Jag längtar efter min som morfar har huggit och nu bara väntar på sin resa ”hem” 🙂

Kommentera

