Saker min treåring säger, del III

Även om det känns som om Kotten blir tillfälligt döv när man försöker resonera med honom verkar det ändå som om han lyssnar. Var skulle han annars fått ett sånt här upplägg ifrån? Klockan är åtta och jag säger att det är dags att sova, och Kotten säger”Nej, det är inte mina alternativ. Jag har tre alternativ. Titta på film, leka eller gå i säng.” ”Jaha, vilket tänker du välja då?” ”Eh, jag kommer inte ihåg… kanske Monster vs. Aliens, det var ju ganska länge sen.”

Kotten kommer in i vardagsrummet iklädd gummistövlar och bärande på Paltens långa innebandyklubba. Jag tycker han ska ta av sig stövlarna och lägga tillbaka klubben, men han håller inte med. ”Kom irenn mamma, jag vill ju bara se snygg ut!”

Harry Potter diskuteras fortfarande flitigt här hemma och jag klagar inte. Skönt att ha någon att diskutera med som tar det på allvar. Palten har ju inte ens läst någon av böckerna. Men en sak hålller Kotten inte med om ”mamma, Harry har ju inget ärr!” ”Inte? Men vad har han då?” ”Han har inget ärr han har ett N”

Vi tittar på barnkanalen och det är ett program med Sara Edwardsson som leder någon slags allsångsprogram och gäst är Thomas Di Leva. Han är helt främmande för Kotten och Kotten är minst sagt skeptisk, förvånat utbrister han  ”Se på den där bajskorvs-fröken!” Man får bara hoppas att det inte är var ens elever kallar en själv.

Det här inlägget postades i Barnsnack, Kotten. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Saker min treåring säger, del III

  1. King Lear skriver:

    Hjälp, nu skrattar jag så jag gråter! Var just tvungen att gå ut på toa och tvätta bort rinnande mascara. Roliga, smarta lilla kotte! Di Leva-kommentaren – jag dööör!

  2. Lycke skriver:

    härligt med barnfina-världen…man blir aldrig sig lik sen ***

    kramar Lycke

  3. Barbasyster skriver:

    Jag skulle säga att han har prickat rätt på allt: tre bra alternativ, snygg vill man alltid vara, det SER faktiskt ut som ett N och Di Leva har ju lite tantfrisyr.Klokt Kotten!

  4. Skolfröken skriver:

    Haahahajaja, bajskorvsfröken! Jag skrattar på mig!

    Coolt att han kan ordet alternativ!

Kommentera

