Smock! Knock! Bang!

Ibland slår det mig som ett knytnävsslag rakt i hjärtat. Pappa är död. Jag har inga föräldrar. Jag är ensam.

Det där sista är ju inte sant. Jag har familj kvar, både min lilla och den stora med systrar och syskonbarn och går man ännu längre hittar man både en farmor och en mormor, mostrar, morbröder, fastrar, farbröder och en hel drös kusiner.

Men ändå. De där typerna som ska älska en villkorslöst, oavsett vad, i vått och torrt, de är borta. Och det är inget man kan göra åt det.

Och när jag vill plåga mig extra mycket så tänker jag på hur pappa låg inför döden och planerade och grubblade över hur livet skulle se ut och fortlöpa efter att han var borta. Och då måste jag fulgrina en hel näsduk full. För det gör så jävla ont. Tanken på pappa som ligger och väntar på att inte finnas längre. Och det värsta är att det kommer göra lika jävla ont om fem, tio, femton år. Och pappa kommer vara lika död och borta som han är idag.

Det här inlägget postades i Pappa. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Smock! Knock! Bang!

  1. King Lear skriver:

    Jag älskar dig villkorslöst, det vet du väl.
    Men ont gör det, det har du tyvärr alldeles rätt i. Och inte går det över.

  2. Skolfröken skriver:

    Förstår men kan såklart inte förstå ändå. Men jag försöker skicka ut varma tankar som ska få dig att må lite bättre. Jag vill tro att nånstans sitter din mamma och pappa och äter mandelkubb och tar hand om dig och älskar dig fortfarande. Att det är det som gör att du kan leva och gå vidare, även om du kan slås av det ofattbara ibland. Kram!

  3. Vissa saker går bara inte över. Tyvärr. Massor av styrketankar så att du orkar även de tuffa dagarna!

  4. Pulver-Eva skriver:

    Kram min fina vän! Massor med kramar

  5. Barbasyster skriver:

    Neej! Jag hade ju sminkat mig… Jag har alltid älskat dig villkorslöst, ända sedan du var en liten och odräglig lillasyster som bet mig i armen för att jag inte serverade blåbärssoppa tillräckligt snabbt.

    • mrspitepalt skriver:

      Jag älskar dig också villkorslöst och innerligt! Både när du serverar blåbärssoppa i tid och när inte gör det eftersom du är upptagen med att gömma dig för skäggprydda herrar eller protesterar eftersom du inte får en häst.

  6. Barbasyster skriver:

    Jag borde ha fått en! Speciellt eftersom jag inte fick någon röd trampbil. Eller blå för den delen.

Kommentera

