Saker man kan fundera på en måndagkväll

Varför ser man alltid ut som en seriemördare på passfoton? På väg hem från jobbet stannade jag till på polisstationen för att skaffa nytt pass och efter att ha skrivit min namnteckning fem gånger var jag tvungen att ge upp och nu ser både bild och signatur ut som om de hör hemma på en most wanted-lista.

Hur kort är en vecka egentligen? Det känns som att jag nyss åkte från skolan innan höstlovet och sen nu två blinkningar och en gäsp bort så är man tillbaka igen. Vad hände? Var tog veckan vägen? Och hur många dagar är det kvar till jullovet?

Vad drömmer Kotten om på nätterna? I morse vid fem – halv sextiden, när jag kämpade med att få Knytet att mojna sig några extra minuter började Kotten snacka. I sömnen. Han sov som en stock men pratade klart och tydligt. ”Kom ketchup så går vi!” En klassiker.

Varför är det så svårt att gå och lägga sig i tid? Varje morgon tänker jag att i kväll är kvällen när jag går i säng tidigt. Men varje kväll sitter jag och slösurfar timme efter timme för att sen gå i säng och spela några omgångar Wordfeud, trots att jag vet att både grabbarna kommer vakna någon gång under natten och komma över och att Knytet sen kommer vilja stiga upp mellan fem och sex. Hur korkad är man egentligen?

Hur ointressant är man egentligen på en skala? Jag åkte hemifrån runt sju på morgonen och var hemma igen strax innan sex på eftermiddagen och nu sitter jag här och funderar på om jag orkar gå ner och hämta något att äta eller om jag är för trött och av någon anledning bloggar jag om det samtidigt.  Vilket otroligt spännande liv man lever. Så jävla ointressant. Jag ber om ursäkt.

Det här inlägget postades i Kotten, Navelskåderi. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Saker man kan fundera på en måndagkväll

  1. Emmy skriver:

    Måste säga att jag tycker ditt liv verkar oerhört intressant, så intressant att jag läser din blogg vid vare nytt tillfälle!

  2. 98:an skriver:

    Kotten hade kanske sett min film ”kom nu ketchup, så går vi”? Vi kollade på den i söndags!

  3. Skolfröken skriver:

    Hahaha, jag tycker du är hur rolig som helst. Sista meningen fick mig att gapskratta rakt ut!

Kommentera

